Estratexia galega de convivencia escolar
Consellería de Cultura, Educación e Ordenacion Universitaria
Xunta de Galicia
Protocolo de identidade de xénero
- Protocolo
educativo para garantir a igualdade, a non discriminación e a liberdade de
identidade de xénero
- Protocolo educativo para garantizar la igualdad, la no
discriminación y la libertad de identidad de género
Protocolo de Protección de datos
Protocolo que
recompila e aclara as cuestións normativas máis relevantes ao respecto da
Protección de Datos de carácter persoal. Trátase dun documento vivo porque irá
incorporando os diferentes cambios normativos europeos, estatais e autonómicos,
así como os diferentes e progresivos ditames da Axencia Española de Protección
de Datos, a medida que xurdan. Para facilitar o seguimento destes cambios, o
documento incorpora unha táboa coa mención á versión de que se trata. Por todo
iso recoméndase a súa consulta en formato electrónico.
Orientacións sobre Plan de Convivencia
Achéganse
orientacións para facilitar e acompañar os procesos de elaboración, revisión e
actualización dos Plans de Convivencia dos Centros, no marco da normativa
vixente.
Estratexia Galega
de Convivencia Escolar 2015-2020. Informe de diagnose
Documento que
recolle os principais resultados agregados da diagnose elaborada no marco da
Estratexia Galega de Convivencia (educonvives.gal). Todos os centros teñen,
desde o mes de decembro, os seus informes personalizados, elaborados de modo
automatizado e totalmente anónimo.
Este informe de diagnose supón
unha visión global da nosa comunidade que sirva para tomar decisións de mellora
baseadas en evidencias.
Protocolo para a prevención e o control do absentismo escolar en Galicia
Coa finalidade de
establecer unhas pautas comúns de actuación fronte ao absentismo escolar,
elaborouse o Protocolo para a prevención e o control do absentismo
escolar en Galicia, que ten un carácter básico e de referencia, de xeito
que cada centro educativo, dentro da súa competencia e autonomía, pode adaptalo
á súa realidade.
A Dirección Xeral de
Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa, dentro das súas
competencias, ditou as Instrucións do 31 de xaneiro de 2014, co
propósito de trasladar o protocolo xeral e de facilitar a súa aplicación nos
centros educativos sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de
Galicia.
Protocolo de consenso sobre TDAH na infancia e na adolescencia nos ámbitos educativo e sanitario
A presenza do TDAH
nos distintos ámbitos da vida dunha persoa fai necesario que a abordaxe se
realice desde un enfoque interinstitucional, integral e de colaboración, cando
menos, entre a familia, o sistema educativo e o sistema sanitario. Conscientes
desa situación e da necesidade dunha coordinación axeitada, a Consellería de
Sanidade e a Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria
publicaron o Protocolo de consenso sobre TDAH na infancia e na
adolescencia nos ámbitos educativo e sanitario, co que se pretende
contribuír á mellora da atención e á redución das dificultades que este
trastorno ocasiona a diario na vida de moitas nenas, nenos e persoas
adolescentes.
Protocolo de Atención educativa domiciliaria
Co obxecto de
mellorar a atención a Conselleria impulsa, dentro da Estratexia Galega de
Convivencia 2015-2020 un protocolo para a atención educativa do alumnado que
deba permanecer convalecente no domicilio por lesión, doenza prolongada ou
enfermidade crónica sempre a criterio médico. Neste protocolo determínanse
os procesos de solicitude, tramitación, elaboración, coordinación e
seguimento do programa individualizado, e a participación e apoio das
familias. Así mesmo, facilítanse modelos dos principais documentos
necesarios.
Cuestionario de convivencia 2015
No marco da
Estratexia galega de convivencia escolar 2015-2020, a Consellería de Cultura,
Educación e Ordenación Universitaria elaborou un cuestionario de recollida de
datos dos distintos sectores da comunidade educativa (dirección, alumnado,
profesorado, familias e persoal non docente) co fin de facilitar a elaboración
dos plans de convivenca dos centros e de establecer o clima escolar de Galicia,
guiando as accións de mellora deste.
Esta recollida de
datos faise mediante unha ferramenta informática en liña, de xeito automatizado
e totalmente anónimo, a través da aplicación convivenciaxestion.
Co propósito de facilitar o uso desta aplicación, achéganse os seguintes
documentos informativos:
- Preguntas frecuentes cuestionario de convivencia
- Guía de usuario do cuestionario de convivencia
- Manual de uso da aplicación convivenciaxestion
- Cuestionario pictográfico
Protocolo de Urxencias Sanitarias
As actuacións en
urxencias sanitarias e a atención nos procesos e condicións de saúde que
afectan ao alumnado por un tempo prolongado ou ao longo de toda a súa vida, son
claves na construción dun clima escolar pacífico, positivo e respectuoso coa
diversidade. No marco da Estratexia Galega para a Convivencia Escolar, ponse a
disposición da comunidade educativa galega un Protocolo básico que será
paulatinamente complementado por diferentes Addendas.
- Protocolo de Urxencias Sanitarias e enfermidade crónica
- Protocolo
de Urgencias sanitarias y enfermedad crónica (versión en castelán)
- Anexos
do protocolo de atención a urxencias sanitarias e enfermidade crónica
(doc)
- Anexos
protocolo Urgencias sanitarias y enfermedad crónica (odt)
- Addenda
de Diabete
- Adenda
de diabetes (versión en castelán)
- Anexos
da Addenda de atención á diabete (doc)
- Anexos
adenda de diabetes.odt
Procedemento corrector de condutas
No marco da
Estratexia galega de convivencia escolar 2015-2020, a Consellería de Cultura,
Educación e Ordenación Universitaria proporciona aos centros docentes unha
ferramenta para desenvolver o procedemento corrector de condutas contrarias ás
normas de convivencia, que guía a actuación do profesorado nestes casos. Esta
ferramenta consta dunhas orientacións que pretenden dar resposta ás cuestións
máis frecuentes que se formulan os centros cando se enfrontan a unha situación
desta índole, e uns modelos normalizados que recollen o procedemento que cómpre
seguir para a súa tramitación. Acompáñanse estes dous documentos cun mapa
gráfico que ilustra todo o proceso.
Asimesmo, ponse a
disposición dos centros educativos unha versión actualizada do protocolo xeral
de prevención, detección e tratamento do acoso e ciberacoso escolar. Tanto o
documento como os anexos que o acompañan, pretenden facilitar e axilizar a súa
posta en práctica, recollendo estratexias de prevención e de actuación, así
como a lexislación relativa a todo o procedemento.
- Procedemento corrector de condutas contrarias ás normas de convivencia
- Procedemento corrector: mapa (pdf)
- Procedemento corrector: modelos normalizados (pdf)
- Procedemento corrector: modelos normalizados (doc)
- Procedemento corrector: orientacións (pdf)
- Protocolo xeral para a prevención, detección e tratamento
do acoso e ciberacoso escolar, actualizado (pdf)
- Protocolo xeral para a prevención, detección e tratamento
do acoso e ciberacoso escolar, actualizado (doc)
- Estratexia galega de convivencia escolar 2015-2020 (pdf)