6 cousas que debes contarlle ao teu fillo antes de comprarlle un móbil


Expertos en educación ven vital educar aos nosos fillos para controlar a súa identidade dixital, o contido ao que acceden e que non sexan presa de acosos ou fraudes.




Silvia C. Carpallo - El país


O teléfono móbil para un adolescente, é algo así como ter todo o seu mundo no peto. Pero, son capaces de controlar, sen pautas, todo ese mundo dixital? Os beneficios do móbil son moitos, a condición de que se faga unha boa xestión dos riscos. Así o expoñen Antonio J. Colom, catedrático de Teoría da Educación na Universidade das Illas Baleares e Lluís Ballester, profesor de Métodos de Investigación Educativa na mesma universidade, no seu libro ‘El Mundo en el Bosillo: Pautas prácticas para educar en el buen uso del móvil’ (Sello Editorial).

“Toda moeda ten o seu reverso, como case todas as cousas da vida, a telefonía móbil tamén”, cita Colom. O experto insiste en que “os motivos que moven aos adolescentes e mozos a conectarse a internet desde o seu móbil, relaciónanse coa posibilidade de estar comunicados e vincularse co seu grupo de iguais, superando o illamento e a distancia física”. Con todo, “é importante achegar a pais e educadores algunhas claves problemáticas destes pequenos teléfonos en mans dos nosos fillos”.

O primeiro que aclara Lluís Ballester é a importancia do concepto de “identidade dixital”, xa que como explica “a rede permítenos xerar e compartir fotos, vídeos, comentarios e esa participación fai que teñamos unha presenza en internet, que vai máis aló do que publicamos, porque tamén intervén o que digan de nós terceiras persoas”, por iso é tan importante aprender a xestionar o noso uso das redes sociais e apps desde o móbil. Estes son algúns dos consellos que recollen no seu libro, e que aínda que están destinados a un mellor uso do móbil en adolescentes, tamén poden ser moi útiles para os adultos:

1. Controlar a información persoal: Para evitar que se malogre esa “identidade dixital”, os expertos inciden na necesidade explicar aos máis novos a importancia de seleccionar ben os contactos, é dicir, “a quen agregamos ás nosas redes”, que contido subimos, “xa sexan fotos, vídeos ou comentarios, pensando na imaxe que estamos a dar de nós mesmos”, ademais de “non utilizar as opcións que ofrecen algunhas redes para geolocalizarte”. Outra idea é a do control da privacidade, é dicir, nesgar as persoas que poden ver as nosas publicacións e ter un perfil privado en contas como Instagram ou Facebook para evitar, no posible, que calquera persoa se apropie da nosa imaxe.

2. Acoso nas redes: A primeira idea que distinguen Colom e Ballester é a do ciberbulling, é dicir, o uso do contido de texto e imaxe na rede, para acosarse entre iguais, que pode ser un delito si existiron ameazas, coaccións ou calumnias. Por outra banda, estaría o grooming, é dicir, o acoso exercido por un adulto. No primeiro caso, tendo en conta que xeralmente se tratará dun compañeiro de clase, será vital contar coa colaboración do colexio e os pais do neno que iniciou o bulling. No segundo, “hai que evitar que o menor continúe mantendo calquera tipo de relación co acosador”, pero non destruír as evidencias do acoso, xa que pode ser importante en caso de ter que recorrer á policía. Ademais, de face aos propios menores, hai que explicarlles que deben tapar o seu webcam cando non a estean usando e evitar o uso da cámara do móbil en piscinas, baños ou vestiarios.

3. Contidos non recomendables: Non todo depende do que eles soben, senón tamén das páxinas e contidos que consultan. “A maioría dos mozos accedeu a imaxes de contido erótico e pornográfico, pero tamén a materiais de contido xenófobo ou violento”, alertan os expertos. Ante estes contidos, hai que explicar que “as páxinas que promoven o racismo están prohibidas e deben ser pechadas en canto detéctense”, pero é importante falar sobre aquelas que teñen como finalidade divulgar agresións entre menores, chamadas happy slapping. “Os mozos divúlganas e obsérvanas, sen pensar que poden estar a participar nunha experiencia de ciberbulling”, por iso hai que falar sobre as mesmas e evitar que continúen a cadea de violencia.

4. Pornografía ao alcance da man: No caso da pornografía, o problema non é tanto a visualización de imaxes sexuais, senón o tipo de relación que se sobreentiende nas mesmas. Así, os expertos en educación achegan que da pornografía na rede sácanse mensaxes como que: “O que debe satisfacerse é o desexo masculino, que o amor e o afecto desvincúlanse do sexo, ou que en prácticas como o sexo oral ou anal non se necesita o uso do preservativo”. Xa que resulta difícil evitar que lles cheguen estas imaxes, a solución pasa pola educación sexual. “Falar abertamente necesita confianza, e iso é exactamente o que necesitan os adolescentes”. Igualmente hai que alertarlles de que prácticas como o sexting, é dicir, o envío de fotografías eróticas por deas, que leva o perigo de que esa imaxe pode facerse viral e acabar en calquera parte.

5. Fraudes e enganos: “Aínda que aínda non proliferan virus para móbiles, o que está aumentado é a creación de sistemas de engano e software maliciosos que teñen como obxectivo captar información con distintos fins”, alertan Colom e Ballester. Desta forma, creen importante informar aos mozos de prácticas como o engano a través de redes sociais, no que nos ofrecen algo que nos beneficia a cambio dalgunha acción pola nosa banda ou o phishing, “normalmente un correo electrónico que che pide que piques un enlace para validar algo que ten un motivo verosímil”, entre outros. Neste sentido, o consello dos autores é instalar antivirus e antiespías, utilizar contrasinais seguros, e evitar picar en enlaces que nos parezan sospeitosos, ademais de evitar o envío de vídeos ou arquivos, que poidan ser sospeitosos, a través de Whatsapp.

6. Adicción a internet: “Ás consultas dos profesionais da saúde e a educación chegan cada vez máis adolescentes cunha nova adicción: internet”, relata Colom. Puntualízao Ballester, que insiste en que “tras varios meses recluídos na súa habitación, sen falar coa familia, sen relacionarse fisicamente cos amigos, incluso descoidando a súa hixiene, horas de soño e alimentación, moitos mozos e mozas necesitan axuda para poder superar a súa adicción”, e é que en España, máis de 350.000 mozas de 14 a 17 anos presenta algunha conduta adictiva a internet, segundo os datos dos autores. Respecto dos síntomas sobre os que estar alerta, destacan algúns como pensar en internet cando se está facendo outra cousa, mentir sobre o tempo que se está conectado, descoidar as relacións persoais, tentar cortar co computador sen conseguilo, abandonar outras afeccións e descoidar os seus hábitos saudables. Ante estas alertas “débese asesorar ao menor para facer que se dea conta da súa dependencia e da necesidade de cambiar a relación que establece cos móbiles ou con internet en xeral”.


Seguinte
« Prev Post
Anterior
Next Post »