Tíscar.com
Como empezar a
facer un horto urbano? Sabería unha escola facer unha intervención pedagóxica
no patio? Hai algún método sinxelo para documentar un proxecto? Quen nos conta
que pautas convén seguir para organizar unha Asemblea?
Nada disto avalíase
nun informe PISA, pero iso non impide que sexan aprendizaxes colectivas de gran
valor. Levamos moito tempo dicindo que o comunmente coñecido como curricular,
esa estrutura disciplinar que estrutura o mundo a aprender formalmente en
materias como Lingua, Matemáticas, Ciencias, etc. quédasenos curto. Por unha banda, temos as
múltiples catalogacións de saberes necesarios para o século XXI máis centrado
en competencias que en contidos: aprender a aprender, pensamento crítico,
traballo colectivo, etc. E por outro, un movemento que nos convida a explorar
os saberes propios da rúa, da aprendizaxe informal, do experiencias, do
contextual e do urbano, xa sexa baixo o liderado de laboratorios cidadáns ou en
ámbitos autoorganizados. Aí enmárcase o esforzo de conceptualización que
Antonio Lafuente, gran pensador e para a miña sorte tamén amigo, leva anos
facendo neste terreo (aquí xa escribimos algo nesa liña).
O máis interesante
do seu traballo non é só a capacidade para pór en palabras e crear imaxinarios
colectivos que nos axuden a visualizar esoutro mundo máis aberto, social e
conectado, senón a súa implicación nas cousas do facer: asumindo o esforzo de
levar a teoría á práctica e de conectar a aula co Mundo.
Chegou o momento do
COMO: Guías para pasar á Acción
Na Aventura de
Aprender hai tempo que nos namoramos dos proxectos en vídeos de experiencias
que resultaban especialmente inspiradoras. Pero faltaba un paso máis: destilar
os seus métodos, descifrar o seu código fonte, extraer a súa aprendizaxe máis
tácita para consolidar o seu coñecemento e construír manuais que servisen para
replicar os seus achados. Pura ciencia cidadá en marcha.
Para iso nacen estas guías, que baixo a didáctica do COMO nos ensinan a facer un horto urbano, a deseñar un paseo antropolóxico pola cidade ou a montar un banco de sementes. E ninguén mellor para contarnos como facelo que os expertos de cada ámbito. Así colectivos como Zemos98, Basurama ou e ColaBoraBora, entre moitos outros, fixeron un exercicio de introspección para aprender das súas propias prácticas e de forma xenerosa definir un método para que outros poidan copiar as súas receitas e con iso seguir construíndo coñecemento compartido.
Para iso nacen estas guías, que baixo a didáctica do COMO nos ensinan a facer un horto urbano, a deseñar un paseo antropolóxico pola cidade ou a montar un banco de sementes. E ninguén mellor para contarnos como facelo que os expertos de cada ámbito. Así colectivos como Zemos98, Basurama ou e ColaBoraBora, entre moitos outros, fixeron un exercicio de introspección para aprender das súas propias prácticas e de forma xenerosa definir un método para que outros poidan copiar as súas receitas e con iso seguir construíndo coñecemento compartido.