A Asociación Desarrollo Autismo de Albacete obtivo excelentes resultados
grazas ao coñecido videoxogo.
Permite traballar a mellora das habilidades sociais de comunicación, o
vocabulario ou a imaxinación.
A súa experiencia xa se exportou' a Portugal no marco do proxecto
europeo 'Exclusion Over by Minecraft'.
eldiario.es
Pode un videoxogo mellorar as habilidades sociais dunha persoa? A resposta
é ‘Si’. Sobre todo se falamos de alguén con Trastorno do Espectro Autista (TEA).
A Asociación
Desarrollo Autismo de Albacete converteu o videoxogo Minecraft nun proxecto de lecer inclusivo con interesantes
resultados.
Cristina Sáez, psicóloga desta asociación de pais sen ánimo de lucro,
explica que a idea xurdiu durante as sesións de terapia individual no centro.
“Moitos mozos contábanme que xogan a Minecraft e pensamos que podía ser
perfecto para crear un Club de Lecer Inclusivo”. Era 2015 e xurdiu o Club
Minecraft Desenvolvemento que hoxe conta con 25 membros entre os cinco e os 32
anos.
“O autismo trae consigo problemas de relación social e comunicación así
como patróns restrinxidos de conduta e intereses”, explica a psicóloga. E non
afecta a todos da mesma maneira: hai multitude de graos que teñen unha
característica común. “Cando teñen un interese concreto se obcecan con el”.
Algo que a asociación aproveita en positivo.
En Minecraft os xogadores teñen que construír cidades e sobrevivir a
determinadas situacións como buscar comida e resistir a personaxes que aparecen
na partida como os ‘zombies’. “Grazas ao xogo pódense traballar as habilidades
sociais, cooperativas. Ou o feito de que se axuden a xogar os uns aos outros, a
construír mellor…Creamos un servidor privado para que poidan xogar e ás veces
conéctanse por Skype”.
A este particular mundo virtual súmanse actividades presenciais organizadas
polo club. Unha vez ao mes celebran asemblea na que se axudan de apoios visuais.
“É como mellor aprenden e propiciamos que falen un pouco, que se conten a
semana, revisamos a convivencia, celebramos aniversarios…”
Mellora da comunicación e a imaxinación
Os resultados son evidentes. “Os pais están moi contentos”. Confírmao
Aurora Martínez. Ela é nai dun neno de 12 anos, Jaime, que leva xa dous anos no
club. “Está a funcionar moi ben”, comenta a eldiarioclm.es. Na súa casa practica durante a fin de semana.
“Chegamos a un acordo, asinamos un contrato que lle preparou a psicóloga”
porque como a calquera neno hai que “dosificar” o tempo para os videoxogos.
“Serviu para mellorar a relación cos demais”, explica. “No xogo non
só participan eles senón os irmáns, os curmáns ou os amigos. Case non hai
diferenzas entre uns e outros. Fan piña cando están xuntos ou cando xogan
online”.
Tamén serviu para potenciar a comunicación entre pai e fillo. “Jaime
pediulle axuda ao meu marido para aprender a xogar mellor. Entre os dous houbo
unha constante interacción”. E é que, Minecraft é un xogo moi popular
entre os nenos e non só entre os que teñen autismo. “Pertencer a un club dun
xogo tan popular dálles moito tema de conversación”, sostén a psicóloga.
A Aurora non lle sorprenden os bos resultados do videoxogo. “Hainos
de moitos tipos pero nós seleccionamos os que lle poden ir ben, como os de
Mario Bros”. En concreto, Minecraft permitiulle a Jaime mellorar o seu
vocabulario. “Enriquece moito e axudoulle a expresarse mellor. Tamén por escrito.
Ademais, achegoulle imaxinación. É un xogo no que teñen que construír ou
decorar unha casa. É tan amplo que, nunca mellor devandito, dá moito xogo”.
Xogando a Minecraft
Esta nai anima a que se potencien clubs similares noutros puntos de España
porque “é todo positivo”. De feito, a asociación espera realizar intercambios
xuvenís con outros clubs similares. “Queremos facelo con outros puntos da
rexión, a nivel nacional… Facer quedadas…”, explica Cristina Saéz.
Pero o Club Minecraft Desarrollo vai máis aló. "Queremos
empoderar moito aos mozos porque o club é seu e o último que fixemos é
crear comisións". A 'Comisión Técnica' axuda a aprender a xogar ou
solucionar os problemas no xogo. A 'Comisión de Festexos' encárgase de estar ao
día de aniversarios, axendas e outros eventos que lles poidan interesar, a
'Comisión de Seguridade' que se encarga de ditar as normas e a 'Comisión de
Benvida ocúpase de que todos estean a gusto ao chegar ao club.
Proxecto europeo “Exclusion Over by Minecraft”
Membros da Asociación Desarrollo Autismo viaxaron hai un ano a Braga
(Portugal) para participar nun curso no marco de Erasmus +, presentar o seu
proxecto e coñecer a outras asociacións. Entre elas, puxéronse en contacto coa
Agrupación de Escolas Forte dá Casa de Lisboa que mostrou o seu interese por
este club albaceteño. Hai uns días estiveron en Albacete para coñecelo de
primeira man.
O encontro entre ambas asociacións enmárcase no proxecto europeo
‘Exclusion Over by Minecraft’ que pretende ensinar a formadores e técnicos
a traballar o lecer inclusivo a través deste videoxogo. Está cofinanciado
polo programa Erasmus + que xorde da necesidade pola que atravesan as
asociacións educativas e xuvenís por ofrecer un lecer dirixido a toda a
poboación xuvenil, xa sexan mozas con trastornos do espectro autista ou con
dificultades de aprendizaxe ou mozas sen ningunha necesidade especifica.
Desarrolla Autismo coordina o proxecto no que participa a asociación
portuguesa e o Concello de Albacete. Unha iniciativa a destacar coincidindo
con a celebración, o 2 de abril, do Día Mundial de Concienciación
sobre o Autismo.