Cóidate, muller!: unha guía de lectura fácil sobre violencia de xénero




Mejor dibújamelo


Hai uns meses tiven a sorte de colaborar con Plena Inclusión Extremadura na ilustración e edición dunha guía de lectura fácil sobre violencia de xénero, titulada Cóidate, muller!. Este traballo permitiume aprender moito non só acerca da maneira en que afecta a violencia de xénero ás persoas con discapacidade, senón a sensibilidade e escoita que require redactar e ilustrar unha guía de lectura fácil, tendo en conta non tanto o que o ilustrador ou escritor quere expresar, senón como vai axudar a quen o ve e le.

O proceso de avaliación dun texto ilustrado en lectura fácil implica varias lecturas por parte das propias usuarias que anotan todo aquilo que non queda suficientemente claro, dá pé a confusión ou se le ben. O curta e pega é constante até dar cunha versión definitiva que aínda así non sempre acaba sendo do todo satisfactoria para todos. Neste caso, existía un factor extra que requiría unha maior sensibilidade: como explicar un asunto tan delicado como a violencia de xénero de tal forma que poida proporcionarlles unha idea preliminar do tema e axude a discriminar actitudes e condutas de VdG ás mulleres con discapacidade.

Ilustrando para lectura fácil dáste conta do poder da linguaxe visual para simplificar información, facéndoa accesible para calquera persoa, independentemente das súas diferenzas. As imaxes evocan ideas e emocións que permiten facer sinxelo o complexo e provocar a empatía entre persoas aparentemente dispares. O pensamento visual é inclusivo.

Outra reflexión que me provocou a elaboración desta guía é a necesidade de que os materiais que proporcionamos aos nosos alumnos na aula sexan igualmente sensibles a estes criterios de inclusión cognitiva e emocional, criterios que boa parte dos libros de texto que ofertan as editoriais aos centros non cumpren. Cada vez estou máis convencido de que os materiais deben ser creados polos docentes e os propios alumnos. E neste reto o adestramento en estratexias de pensamento visual facilitan o camiño. Que os alumnos aprendan a elaborar os seus propios resumos visuais é un bo comezo.



Seguinte
« Prev Post
Anterior
Next Post »