Igual deberiamos aceptar que este final de curso, que estresa por igual a estudantes, familias e profesores, non ten arranxo; e dedicar os nosos esforzos a planificar ben o próximo curso e dotalo dos recursos necesarios, para reparar entón todo o hoxe perdido, e que de verdade ninguén quede atrás.
Isaac Rosa :: eldiario.es
A ver se o entendín: estamos a
vivir (en palabras do secretario xeral da ONU) "a peor crise mundial desde
a II Guerra Mundial"... pero coidado non vaian perder clase os rapaces.
Dinnos que isto é "unha guerra" que esixe unha "economía de
guerra", sacrificios, medidas excepcionais, estado de alarma, recortes de
liberdades e até novos Pactos da Moncloa… pero continuemos co curso escolar,
que desde casa e cun computador arránxase todo. Levamos máis de 13.000 mortos,
abrimos hospitais de campaña e morgues improvisadas, non sabemos cando
poderemos saír á rúa… pero que sigan facendo deberes, non se vaian a relaxar
demasiado os mozos. Centos de miles de traballadores fóronse ao paro, o
esborralle da economía non ten precedentes, fixo falta aprobar un "escudo
social"… pero veña, cun pouco de boa vontade de profesores e familias, xa
veredes como continuamos coas clases. Estamos todos asustados, tensos, encerrados,
din que sufriremos tensión postraumática… pero o importante é que os estudantes
de todos os niveis educativos completen o curso, sexan avaliados e gáñense o
aprobado, aínda que sexa pasándolles un pouco a man.
Perdoen o sarcasmo, pero é que
levamos un mes catastrófico, no que as nosas vidas se detiveron, medio mundo
derrubóusenos, vivimos en albas pendentes da próxima mensaxe do presidente,
subímonos polas paredes das nosas casas sen poder saír, botamos de menos á nosa
xente querida, asistimos con angustia á evolución da famosa "curva",
sentimos unha enorme incerteza cara á o futuro (incerteza material para moitas
familias)… e ao mesmo tempo temos que dedicar aos nosos fillos o tempo, a
atención e a tranquilidade que necesitan para facer os seus deberes e traballos,
compartir con eles recursos tecnolóxicos limitados (fogares con dous ou máis
estudantes e un só computador, ou nin iso), asegurarnos de que envíen todo en
tempo aos seus profesores, axudarlles con materias que apenas empezaran a dar
en clase (e das que a miúdo as nais e pais non temos nin idea, co engadido do
bilingüismo en moitas familias).
Tamén eles tensos, os estudantes,
tras tantas semanas sen pisar a rúa e nunha continua convivencia familiar ás
veces complicada; asustados tamén eles polo que está a pasar, tan incapaces de
concentrarse como nós, e máis necesitados de apoio e agarimo que de deberes e
tensións escolares.
E por suposto, tamén tensos os
profesores, que participan do mesmo medo e incerteza, o peche, as súas propias
realidades familiares, os seus propios fillos metidos en casa; e que ademais
deben inventarse sobre a marcha un sistema de ensino a distancia para o que non
había nada preparado e sen apenas recursos. Profesores que en moitos casos
están a mostrar unha enorme empatía polos seus alumnos e as súas familias,
facendo no posible máis fácil o confinamento (e no caso dos máis pequenos,
dándolles moito ánimo e agarimo nestes momentos), o que como pai agradézolles
enormemente e apláudolles un ratito cada tarde.
Conto todo isto porque andamos
esta semana discutindo que facer co final deste atípico curso escolar. Que se hai que avalialos, que se non se pode dar un aprobado xeral como en Italia, que
se se avanza materia, que si a Evau… Este martes o Consello Escolar do Estado
reuniuse e emitiu as súas recomendacións, e nos próximos días o goberno e as
Comunidades Autónomas terán que decidir. Pero vexo que as recomendacións
insisten en buscar certa "normalidade" dentro da
"excepcionalidade": que o traballo en casa poida ser avaliable
(de forma personalizada, coma se fose tan fácil nestas circunstancias; e con
especial atención ás familias sen medios tecnolóxicos, coma se ter un
computador e wifi fose en por si garantía de aprendizaxe a distancia); ou que
non aprobe xeral pero a repetición de curso prodúzase só en casos
"extraordinarios" (é que non o é xa? Están a dicirnos que outros anos
se suspende a treo?).
Non sei, igual deberiamos aceptar
que este final de curso non ten arranxo. Que si, como nos repiten a diario, o
mundo derrúbase, non ten moito sentido soster en pé o curso escolar, aumentando
ademais con iso a desigualdade e a segregación socioeconómica dun sistema
educativo que xa segregaba o seu antes do virus. E dedicar os nosos esforzos,
tamén os dos docentes (que teñen moito que propor si escóitanlles), a
planificar ben o próximo curso e dotalo dos recursos necesarios, para reparar
entón todo o hoxe perdido, e que de verdade ninguén quede atrás. Non sexa que á
desfeita sanitaria, económico e social, sómese tamén a desfeita educativa.
Mentres tanto, todo o que non
axude a quitar tensión ás familias durante o confinamento, e por contra
engádalles máis, por min pode esperar.
- Tódolos alumnos italianos pasarán de curso, pero serán avaliados
- Portugal cancela as clases presenciais até final de curso
- Nova York dá por terminado o curso escolar