O 70% das persoas con discapacidade intelectual entende un texto si está escrito en lectura fácil





CERMI


O 70% das persoas con discapacidade intelectual ou do desenvolvemento entende un texto si está escrito en lectura fácil e o 30% restante precisa apoios extra, segundo conclúe un estudo sobre comprensión lectora realizado por Plena Inclusión e presentado este martes en Madrid, no que participaron 578 persoas de Madrid, Castela-A Mancha, Estremadura e Andalucía. Delas, 447 teñen discapacidade intelectual e 131 son estudantes da Universidade Autónoma de Madrid.

O estudo 'Una escalera para comprender el mundo', realizado por Plena inclusión España cun equipo de investigación da Universidade Autónoma de Madrid e co apoio de Fundación ONCE, establecía catro niveles de comprensión lectora, relacionados co Marco Común Europeo de Referencia para as linguas: nivel A, nivel B-, nivel B+ e nivel C.

Segundo os seus resultados, o 70% das persoas con discapacidade intelectual ou do desenvolvemento superaron o nivel A, equivalente á lectura fácil. Iso demostra que para que a información chegue a esta poboación é necesario ese nivel de adaptación. Tamén é importante destacar que para un 30% dos participantes a lectura fácil non é unha solución por si soa e necesítanse máis adaptacións.

Con todo, Plena Inclusión destacou que este traballo proba a utilidade e a necesidade da lectura fácil para garantir a accesibilidade cognitiva. Un dato rechamante do estudo é que un 20% das persoas participantes superou a proba do nivel máis complexo, con resultados similares a poboación universitaria. Isto reforza a idea da diversidade de necesidades e apoios que teñen as persoas con discapacidade intelectual ou do desenvolvemento, e rompe o estereotipo de que todas poidan necesitar a lectura fácil, concluíu.

O estudo tamén revisou que outros factores inflúen nos resultados das probas de comprensión lectora e apunta a que non hai diferenzas nos resultados entre persoas de diferentes comunidades autónomas, persoas que viven en grandes cidades ou pobos ou entre persoas de diferente xénero.

Con todo, si sinala que as persoas con formación ou que traballan en lectura fácil conseguen mellor nivel de comprensión lectora, mentres que quen participan en clubs de lectura non teñen mellores resultados que as persoas que non participan neles.


Instituto Lectura Fácil




Guías en lectura fácil


Diseño Universal para el Aprendizaje


Checklist DUA


Seguinte
« Prev Post
Anterior
Next Post »