1.
Coñecen a materia
Si non
o sabes, non o podes ensinar. Non necesitas un doutorado, pero si uns
importantes coñecementos da túa asignatura; no entanto, deberías continuar a
formación na túa materia ao longo da túa vida... [o doutorado non está de máis].
2.
Pacientes
Non se
espera que a túa paciencia sexa infinita cara a unha falta absoluta de
disciplina, indolencia, inmadurez ou interrupcións e molestias no teu traballo
e no dos estudantes, pero a paciencia é algo que estes/as están aprendendo,
é parte da profesión docente e ti debes dar exemplo.
3,
Intelectualmente curiosos/as
A túa
curiosidade intelectual, precisamente, é a que che mantén ao corrente dos
cambios na túa especialidade e permanentemente actualizada/o.
4.
Teñen confianza en si mesmas/os
E nas
súas habilidades para detectar en que punto do proceso de aprendizaxe están
os estudantes, para presentar o material cunha orde lóxica e gradual, etc.
5.
Compasivos
Son
capaces de traballar con alumnado heteroxéneo, con diferentes ritmos de
aprendizaxe, con diferentes niveis de coñecementos... independientemente de
que, cada ano, ti sexas maior que o anterior e as túas alumnas e alumnos teñan
a mesma idade de sempre (como dicía nalgunha ocasión un profesor universitario).
6.
Logro
Os e
as docentes excelentes teñen claras as ideas sobre o que esperan dos estudantes,
sobre as metas propias, da institución e do alumnado, e o camiño que han de
seguir para conseguir os seus obxectivos.
7.
Bos planificadores/as
Teñen
plans e atéñense a eles, máis aló da rixidez do currículum e da Programación
Didáctica. Saben detectar cando os estudantes van necesitar máis tempo para
comprender unha idea ou unha unidade didáctica e están dispostos a ser
flexibles sen romper o plan inicial.
8.
Concienciados/as
Sobre
o que sucede nas súas aulas, sobre o que sucede no corredor, o a clase de á
beira, no claustro e no Ministerio.
9.
Titoras/es
E,
tamén, mentores/as: con desexo de influír positivamente no
alumnado e motivar aos estudantes (ata, desde o principio da súa carreira
profesional).
10.
Maduros/as
Os
estudantes teñen vida máis aló do aula, e experimentan problemas persoais e
altibaixos emocionais (especialmente, na adolescencia). Os docentes poden
percibir eses cambios e responder adecuadamente a eles, sendo os alicerces que
lles alenten a crecer ante a adversidade e manter o seu desenvolvemento
académico.
11.
Participativas/os
Manteñen
boas relacións coa comunidade educativa, incluídas, por suposto, as familias, a
administración e o resto do profesorado.
12.
Organizados/as
Xestionan
estudantes absolutamente diversos, con moitos tipos de personalidade, multitude
de unidades didácticas, materias e cursos... A organización redunda en algo moi
beneficioso para os estudantes: a orde nas presentacións e exposicións dos docentes.
13.
Teñen visión
Non
consideran a Educación como algo reducido a transmitir, únicamente, información
ao alumnado: ofrecen material interesante, útil e múltiples visións, nas que se
inclúen as metas e as aplicacións prácticas.
14.
Contextualizan
Cada
tema ten un contexto e proporciónanllo aos alumnos e alumnas. Non se aprende
no baleiro: mostran os coñecementos previos necesarios e como se pode conducir
ao desenvolvemento doutros coñecementos, habilidades e competencias futuras.
15.
Consideran o ensino como unha "misión"
Comunican
ao alumnado e á comunidade educativa, cos seus actos, a satisfacción que lles
produce a elección que fixeron: dedicarse á educación como a súa misión na
vida, como a súa meta de realización persoal.
16.
Entusiastas
Nunca
perden o entusiasmo polo labor docente; si é posible que, temporalmente, se vexan angustiadas/os ou saturados/as por problemas administrativos ou outras
cuestións illadas, pero o seu compromiso fundamental coa Educación e o traballo
constante pesan máis... E os estudantes nótano.