A mestra de matemáticas Yekaterina Kukina compartiu como lograr cos teus fillos se aprendan a táboa de multiplicar e non gasten moito tempo en iso. Este método facilitará considerablemente o ensino, daralles coñecementos aos nenos e aforraralles moitos nervios aos pais.
Seguramente ouviches dicir co nivel dos coñecementos
matemáticos nos nenos adoita ser moi baixo.
Cando os meus fillos estaban en segundo de primaria,
deime conta por que o nivel de matemáticas nas
escolas é baixo. Precisamente nese ano escolar fórmase
un xigantesco e irreparable buraco nos
coñecementos de os nenos.
O problema fundamental está na táboa
de multiplicar. Mira
os cadernos e os libros que teñen os teus fillos, seguro ti tamén
aprendías as matemáticas con este tipo de táboa,
Tamén existen cadernos (para os alumnos de graos maiores) que,
en vez dunha táboa de multiplicar, teñen unha chea
de fórmulas sen sentido.
Que teñen de malo? A primeira vista, os pais pensan que este
tipo de información é moi útil para os nenos.
Pero hai un pero. O problema é que este tipo
de táboas NON son táboas de multiplicar. Sorprendido? Coñece
a a auténtica táboa de multiplicar:
O seu outro nome é “a táboa de Pitágoras“.
Podes omitir a columna da esquerda e a fila
de arriba, enfócache só no cadrado principal.
En primeiro lugar, esta si é unha táboa. E,
en segundo lugar, é moi entretida!
Ningún neno estuda ben as ecuacións de multiplicar escritas en as típicas columnas.
Ningún neno atopa en esas
ecuacións aburridas algúns trucos interesantes ou patróns peculiares.
Cando o mestre di: ”Debes aprenderche a táboa
de multiplicar“, e o neno nin sequera ve unha táboa,
dáse conta de inmediato que as matemáticas son unha ciencia onde as
cousas comúns teñen nomes diferentes e necesitas aprender moitísimas
cousas de memoria, e que non hai nin a máis mínima
oportunidade de entender algo de o que estás a aprender.
Cales son as vantaxes de a táboa?
- En primeiro
lugar, non ten información innecesaria.
- En segundo
lugar, ponche a pensar. Nin sequera di en ningún lugar que
é unha táboa de multiplicar, só di que é unha táboa.
- En terceiro
lugar, si o teu fillo sempre a ten a a man, queira
ou non, empeza a memorizar estes números. Por exemplo,
si pregúntaslle canto é sete por oito, nunca responderache “55”
porque en a táboa non existe o número 55!
Só os nenos con memoria anormal son capaces de memorizar as
típicas columnas con ecuacións. Con a táboa non deben memorizar case
nada.
Ademais, o neno busca patróns automaticamente.
E atópaos pola súa conta. Este tipo de patróns áchanos mesmo os nenos
que aínda non saben multiplicar. Por exemplo: os números simétricos
en diagonal son iguais.
Ao cerebro humano encántalle buscar simetrías e, a
o atopar unha, alégrase moitísimo. Que quere dicir isto? Que
si multiplicando cambias os números de lugar, o resultado
non cambiará.
Os nenos danse conta de iso... pola súa conta! Os
seres humanos lembran para sempre o que inventan por si sós,
a diferenza do que aprenden de memoria porque lles
dixeron que necesitaban aprendelo.
Fonte: Genial.guru