A terapia LEGO



Aula para el Trastorno del Espectro Autista


A terapia de LEGO en nenos con autismo ten numerosos beneficios. Desenvolve as súas habilidades sociais, a atención, colaboración, aprenden a compartir, a gardar quendas, desenvolve a súa linguaxe verbal e pre-verbal, e por último, a resolución de problemas.

A terapia de LEGO avaliouse sistematicamente en estudos de investigación levados a cabo por Daniel Lle Goff Ph.D e outro estudo desenvolvido na Universidade de Cambridge (Inglaterra). Estes estudos demostraron que o uso de LEGO aumentou o contacto social e a duración da interacción social en nenos con autismo. Mesmo mellorou as relacións noutras situacións de grupo, como no patio ou na cafetaría da escola, levando á mellora da competencia social en xeral.

As sesións organizaríanse da seguinte forma:
Débese organizar unha sesión por semana duns 45 minutos. Empézase cunha introdución de 5 minutos, onde os nenos saúdanse e empézanse a coñecer uns a outros, e onde se proporcionan as regras de xogo. Estas son:
  • Construír cousas xuntos
  • Quen destrúa o proxecto ten que arranxalo e pedir axuda para solucionalo
  • Si alguén máis está a utilizar a peza necesaria, non podes arrebatarlla, debes preguntar primeiro
  • Falar nun ton adecuado, sen berros
  • Non pór pezas na boca
  • Usar palabras de cortesía
  • Limpar e ordenar

Despois repartiríaselles aos nenos as seguintes funcións:

EnxeñeiroTen que dar as direccións e inicialmente ten que solicitar as pezas necesarias do provedor para posteriormente, dirixir ao construtor para que realice o produto.

Provedor. Ten as pezas de LEGO e fornece ao enxeñeiro as pezas requiridas por encargo.

Construtor. Dánselle as pezas e ten que seguir as instrucións do enxeñeiro co fin de crear o produto.

O adulto debe ter un papel de mediador xa que as emocións poden estar presentes durante un proxecto de Lego. Polo xeral, haberá un neno que insiste en facer as cousas de a maneira “correcta“, e outro ao que lle encantará probar cousas diferentes só para ver como quedan cada unha delas. O adulto debe apoiar as interaccións positivas, proporcionar solucións intermedias e indicacións cando sexa necesario, e manter ao grupo na tarefa.

As sesións de LEGO completaríanse con un tempo de reunión ao final para discutir e compartir opinións e creacións. A parte de todos os beneficios mencionados da terapia LEGO en nenos con autismo, esta tamén leva a desenvolver:
  • A inclusión
  • Conocer a outros alumnos do colexio
  • Coñecer a outros pais
  • Cooperar e visitar a outras unidades/asociacións
  • Desenvolver habilidades de xogo cooperativo durante os momentos de xogo libre

Estas sesións deben levar a cabo no transcurso de todo o ano académico cun grupo específico de alumnos e, débese facer unha posterior avaliación de cada sesión.

Lego ofrece aplicacións gratuítas que permiten construír virtualmente:
LEGO Juniors Create & Cruise Con esta aplicación os nenos de entre 4 e 7 anos poden usar a súa imaxinación para crear os seus propios vehículos e mini figuras LEGO.
LEGO creator Unha aplicación creada por fans de LEGO coa que poder construír paso a paso figuras como avións, coches, robots, animais…
Bricks & more é unha aplicación para o iPhone, iPad e Android, apropiada para nenos  de 4 anos en diante.
Lego Dixital Designer é unha aplicación para PC ou Mac para nenos a partir dos 5 anos. Os usuarios poden compartir as súas creacións (con instrucións de construción).

Seguinte
« Prev Post
Anterior
Next Post »