Déixalles que sexan autónomos: a táboa inspirada en Montessori para saber que tarefas poden facer en cada idade



Bebés y más


Son moitas as nais (e moitos os pais) que nalgún momento din que non poden máis, que están esgotados, que todo o día están a recoller, limpando e continuamente detrás dos seus fillos para conseguir que todo estea no seu sitio e minimamente presentable.

Ben, non están sós... todos andamos máis ou menos igual. Con todo, gran parte do "traballo" dos pais asumiríano os fillos si se lles dése a oportunidade de facelo. É unha cuestión de darlles autonomía, de porllo fácil para que poidan colaborar e de facerlles partícipes das súas "desfeitas" e "desordes".

Por iso hoxe dicímosvos isto: "déixalles que sexan autónomos, para que así crezan". E para saber cando están capacitados deixámosvos con unha táboa inspirada en Montessori para saber que tarefas poden facer en cada idade.

Déixalle que creza
Quizais non volo creades (ou quizais si), pero son moitos os pais aos que na consulta téñolles que dicir isto: "déixalle crecer", ou "axúdalle a crecer". Porque teñen catro ou cinco anos e non saben case vestirlle sós, non beben auga máis que cando a piden, moitos aínda son bañados e case, case, alimentados.

Que a que me refiro? Pois que me din cousas como "é que está moi pegadito a min", "é que dorme só, pero vén todas as noites á miña cama", "é que o vexo moi bebé", "é que creo que terei problemas co cueiro", "é que apenas xoga con outros nenos", etc., e eu dígolles que non se angustien, que non pasa nada porque o neno faga todo iso, pero que hai moitos nenos que aínda seguen ancorados na etapa de bebé, e teñen que poder pasar páxina.

Pero para poder pasar páxina e que os pais non nos acabemos convertendo nos seus mordomos temos que promover a súa autonomía, que fagan cousas eles sós. Non ten sentido que as fins de semana, por exemplo, lles vistemos nós. Que o fagan eles. Podes deixarlle a roupa á súa altura e que a poña... que cheguen á súa roupa. E si prefires darlle ti o que queres que se poña, dállo, pero non o vistas, que o tente el.

Non ten sentido que o neno teña sede e que teña que che vir a dicir que quere auga. Déixalle os vasos de plástico nalgún caixón que poida abrir, ou fóra, a unha altura acorde á súa estatura. E si queres, incluso unha botellita con auga para que el mesmo se sirva.

E así con todo. Que vexa que pode facelo. Que o tente. Que o faga. Que empece a ocuparse da súa vida, que ten idade e capacidade para empezar a facelo.

Non forzar, pero si permitir crecer
Non hai que obrigar nin forzar ao neno a facer as cousas. Non ten sentido que llo fagamos todo os pais e de súpeto obriguémoslle a facelo. Ten que saír del, de querer facelo, de querer colaborar, de querer ser un máis, como ti, partícipe da súa imaxe, da orde da casa, da limpeza, da hixiene...

Así que suxire, convida a facer, ou directamente fai que sexa divertido (si é posible): canta, ri, faille rir mentres o facedes, cóntalle historias... así pode ser até divertido tamén para ti, aínda que tardedes un pouco máis.

A táboa inspirada en Montessori para saber que tarefas poden facer en cada idade




Pero... como vou facer que o meu fillo, que apenas fixo nunca nada, se poña a hora a facer o que pon na súa idade?, pensaredes moitos. Tranquilidade. Si tedes un fillo de 9 anos, por exemplo, e acabádesvos de dar conta de que apenas fai nada diso, e tampouco o vedes capaz, será porque non fixo aínda moito do anterior.

A táboa é progresiva e orientativa. Un neno de 9 anos pode facer o que di a táboa si nas idades anteriores, máis ou menos, tivo as responsabilidades para as que estaba preparado. Así que si estades a mirala e pensades que vos gustaría que o voso fillo fixese máis cousas, e ademais pensades que as fará motivado e con implicación, pois igual tedes que empezar por cousas de idades inferiores, para finalmente chegar ao da súa idade.

De igual modo, un neno pode facer as cousas que na táboa aparecen para nenos de máis idade. Todo depende da súa motivación, as súas ganas e a súa habilidade. Ao final a clave está en respectar os seus ritmos de aprendizaxe.

En calquera caso non deixan de ser ideas, un abrir os ollos dos pais que pensan que os seus fillos son sempre pequenos para facer algunhas cousas, que pode axudar a todos os membros da familia: si mamá e papá non teñen que facelo todo, si os fillos tamén colaboran nas tarefas do fogar, pode quedar máis tempo libre para pasar todos xuntos. E isto seguro que os fillos tamén o valoran.

Seguinte
« Prev Post
Anterior
Next Post »