A patrulla antiacoso de Chamberí


Un colexio de Madrid crea un programa para combater o 'bullying'
Son os propios alumnos os que vixían o acoso escolar



El mundo


Sofía e Alejandro teñen 16 anos; María é máis nova, ten 14. Como o resto de alumnos do Colexio Esclavas de Chamberí, como calquera rapaz da súa idade, tentan sacar as mellores notas e divertirse cos seus amigos nos descansos. Pero ademais, teñen unha misión extra que non é tan habitual: axudar a combater o acoso escolar. Poderíase dicir que funcionan como unha especie de patrulla anti bullying dentro do propio alumnado. Son alumnos axudantes. «A nosa misión é evitar ou diminuír na súa maior medida o acoso escolar», explica Sofía. O labor destes adolescentes é exercer de mediadores en clase, detectando os posibles conflitos e intervindo de cara aos seus compañeiros.

O proxecto de alumnos axudantes do Colexio Esclavas de Chamberí púxose en marcha fai seis anos nos tramos de ESO e Bacharelato, a partir dun curso de formación que os profesores recibiron na Universidade de Alcalá de Henares. «O carácter propio do noso centro baséase moito na atención persoal aos alumnos», explica Gloria Laso, a directora. Agora Esclavas de Chamberí é o centro de referencia deste programa para outros dous colexios de Madrid, un na Coruña e outro en Valencia. A última chamada que recibiron foi dun instituto de Córdoba, tamén interesado no programa.

Neste proxecto, os alumnos son os responsables da convivencia. «Ás veces é moi difícil que os profesores nos deamos conta do que pasa ou que os estudantes confíen en nós», explica Gloria Laso. Moitas veces os conflitos inícianse nos grupos de WhatsApp ou nas redes sociais, un mundo alleo a pais e a profesores e que vai máis aló das aulas e do horario escolar».

O último informe da Comunidade de Madrid sobre acoso escolar, presentado no pasado mes de outubro, revela que a maioría das vítimas, o 57%, oculta a situación case por completo aos seus familiares. Un 21,9% deles non conta nada e un 35,13% moi pouco ou pouco.

Ao principio, a Sofía, Alejandro e María acusábanlles de ser as «toupas» da clase, pero co tempo conseguiron que os seus compañeiros confíen neles. Cada caso trátase de maneira confidencial e a dinámica axuda a unha maior confianza no interlocutor, por ser un igual. «Ao estar nós, os compañeiros que poidan sufrir un caso de acoso atrévense a contárnolo e teñen esa vía para falalo e deixar ao carón o orgullo. Antes gardábano», di Alejandro. Sofía cre que «aos profesores non llo din por se logo o contan no claustro».

Os casos aos que se enfrontan este tres alumnos axudantes son desde compañeiros aos que están a insultar reiteradamente, discusións ou problemas de convivencia como a orde en clase e a limpeza. Tamén interveñen nas relacións entre os seus compañeiros e os profesores e acompañan aos alumnos novos que senten sós.

Sofía e Alejandro presentáronse voluntarios a este programa porque querían axudar aos seus compañeiros; a María o que máis lle atraeu foi botar unha man aos novos. Para iso, preparáronse con Susana, a orientadora do colexio, que é quen supervisa cada caso e coordina o programa. Se estes axudantes de aula vense desbordados por unha situación, é a orientadora a que o xestiona directamente entón.

Normalmente, os compañeiros de clase déixanse axudar aínda que todos insisten en que cada caso é un mundo.E o tres recoñecen que «é máis difícil intervir co acosador que co acosado».

«A vantaxe do programa é que nós mesmos nos podemos sentir algunha vez igual que un compañeiro acosado», explican, «ou ter os mesmos problemas que o resto, así que para eles é unha forma de desafogarse cun amigo».

O acoso escolar adoita aparecer en 6º de Primaria e 1º da ESO e as idades máis difíciles neste sentido son os 14 e 15 anos. «As crises persoais e cambios na adolescencia fan que os mozos e mozas sintan que non se lles atende e queiran chamar a atención ou afianzar o seu papel no grupo, ás veces de forma negativa, insultando ou acosando a outros», explica a directora.

Eles están satisfeitos porque o ambiente en clase mellorou «moitísimo»; no centro tamén consideran que os resultados son moi positivos, polo que o van a adaptar tamén aos cursos de Primaria.

Seguinte
« Prev Post
Anterior
Next Post »