O día que a Manuel botáronlle do seu colexio



 “Aprendemos a asucar o aire como os paxaros, a navegar os mares como os peixes, pero aínda non aprendemos a camiñar na Terra como irmáns e irmás”. Martin Luther King.




el diario de la educación


Paula vén de recoller do cole ao seu fillo Manuel. Desde que ao final de Infantil recomendáronlle sacalo do colexio ordinario ao que asistía coa súa irmá e os seus veciños, Manuel acode a este centro de Educación Especial. Aínda que non foi unha decisión fácil, Paula asumiu que aquela recomendación era polo ben do neno. “Eu non teño a formación adecuada para atender a este tipo de nenos e con vinte e cinco en clase fáltanme mans”, díxolle Elena, a titora de Manuel. “Aquí non temos os recursos necesarios e a metodoloxía da Educación Primaria non é adecuada para o teu fillo, el necesita un centro específico”, explicoulle Patricia, a orientadora educativa. Así que Paula resignouse a correr dun lado a outro para levar aos seus fillos a coles distintos, co que iso supón para a organización das actividades diarias.

Ao principio, a Manuel custoulle separarse dos amigos cos que compartiu o tres anos de Infantil, pero agora adoita ir contento. Ademais, alí traballan moi bos profesionais. Pero hoxe non é un día máis. A directora convocou unha reunión de urxencia e díxolles que unha lei en tramitación pretende pechar os colexios de Educación Especial en Madrid de forma inminente, para levar a todos os nenos e nenas a centros ordinarios. A Paula vénselle o mundo encima. Despois de tanta incerteza, de ter que deixar o colexio do seu barrio, agora quérenlles devolver alí sen pedirlles opinión. Outro cambio para Manuel sería moi negativo. Paula pensa: “Por que non nos deixan en paz?”. E convéncese: “Imos remover o que faga falta para que respecten aos nosos fillos”.

O que Paula non sabe é que esa información é falsa. Que ninguén quere pechar o seu centro. Que ningunha lei obrigará a que Manuel abandone o seu colexio. Non sabe que a lei a que se refería a súa directora só pretende que os nenos e nenas dos centros ordinarios teñan aqueles recursos de cuxa carencia se queixaban Elena e Patricia. Unha lei que quere levar os recursos onde están os nenos e nenas sen obrigarlles a deixar a súa contorna, dotar aos centros de máis profesorado, baixar os cocientes dos profesionais de atención á diversidade e ofrecer espazos e recursos didácticos suficientes e adecuados para todo o alumnado, sexan cales sexan as súas necesidades.

Probablemente, Paula tamén ignora que vive na rexión española que menos diñeiro público gasta en educación, que ten máis alumnos por docente e que máis segrega ao alumnado segundo a súa orixe social. E que, por estas e outras razóns, na Comunidade de Madrid vulnérase sistematicamente o dereito fundamental á educación de moitos nenos e nenas, que necesitan medidas urxentes. Pero, quizá, o que Paula menos se imaxina é que están a utilizar a preocupación e o sufrimento da súa familia como ariete contra o futuro de nenos como Manuel, que merecen todos os recursos posibles.

Algunhas semanas despois, Paula escoitará que o conseguiron. Decatarase de que PP e Cidadáns bloquearon a tramitación desa “perigosa” lei na Asemblea de Madrid, e respirará tranquila. Sentirá que as familias gañaron, por fin, unha batalla. O que quizá Paula nunca saberá é que quen realmente impuxo os seus intereses non foron os pais, nais, nenos e nenas, senón os empresarios e os sindicatos da educación privada da rexión. Nunca saberá que este lobby teceu unha campaña de desinformación masiva para enganala a ela e a miles de familias, co fin de condicionar a tramitación da Iniciativa Lexislativa dos Concellos por unha escolarización inclusiva, elaborada de forma transparente e democrática, e apoiada por 232 entidades, 43 concellos que representan a 5 millóns e medio de persoas, e a maioría do parlamento rexional. Nin saberá que os promotores desta idea son mestres e mestras do montón, nais e pais, concelleiros de todas as cores políticas e profesionais da atención á diversidade que se deixan a pel día a día por nenas e nenos como Manuel.

Si, por fortuna, algún día Paula é consciente disto, comprobará que detrás deste conflito escóndese a loita polo significado da palabra inclusión e polo contido mesmo do dereito á educación. E que hai dous grupos con intereses contrapostos. Ao carón, quen apoian unha iniciativa lexislativa que pretende dar máis recursos educativos aos nenos e nenas do sistema ordinario para frear a exclusión. En fronte, os donos e sindicatos dos centros privados de Educación Especial sostidos con fondos públicos, que queren manter as cousas como están para seguir co seu negocio. As armas dos primeiros, a Constitución Española, a Convención da ONU dos Dereitos das Persoas con Discapacidade e un masivo respaldo cidadán. As dos segundos, a política de lobby, o apoio gobernamental do Partido Popular e unha intensa campaña de manipulación en medios de comunicación afíns que levou a mobilizarse a miles de familias contra unha ameaza inexistente e unha iniciativa legal que, na súa gran maioría, descoñecen.

Entón, Paula lembrará o día en que botaron ao seu fillo do colexio e resoarán aquelas palabras de Elena e de Patricia. Será difícil. Doeralle comezar a cuestionarse os motivos de fondo do itinerario escolar de Manuel, e preguntarase por que o seu fillo non recibiu os recursos suficientes. Finalmente, darase conta de que contribuíra a bloquear unha lei que supuña un avance significativo. E, sobre todo, no máis íntimo do seu corazón comprenderá que a cuestión crucial non é que postura escollera ela, senón cal elixiría Manuel para defender o seu dereito á educación.


Grupo promotor da Iniciativa Lexislativa dos Concellos por unha escolarización inclusiva.

Seguinte
« Prev Post
Anterior
Next Post »