Por que os mellores mestres teñen que estar en primeiro curso



Un estudo conclúe que os nenos que reciben unha boa formación ao empezar primaria obteñen mellores resultados académicos cando son adolescentes.




La Vanguardia


“O bo mestre fai que o mal estudante se convirta en bo e o bo estudante en superior”, dicía a revolucionaria educadora estadounidense Marva Collins. Incentivar ao alumno é básico para motivarlle a aprender. E cal é a mellor fórmula para incentivarlles? Pois segundo a Universidade de Durham, non hai mellor fórmula que pór aos mellores profesores no primeiro curso de primaria.

Os investigadores descubriron que os nenos aos que se lles ensina ben no seu primeiro ano logran mellores resultados en inglés e matemáticas no Certificado Xeral de Educación Secundaria (GCSE), unha serie de exames que realizan todos os nenos de entre 14 e 16 anos de Gales, Inglaterra e Irlanda do Norte.

O estudo, publicado na revista School Effectiveness and School Improvement , analizou os resultados de 40.000 nenos ingleses e proporcionou evidencias de que o pulo no desenvolvemento desde o inicio da educación primaria permanece cos nenos até o final da escuela obrigatoria, aos 16 anos.

Os expertos mediron a progresión temperá en lectura e matemáticas dos nenos ao comezo da escola primaria (que en Inglaterra comeza entre os 4 e os 5 anos) cun sistema de avaliación coñecido como Indicadores de rendemento nas escolas primarias (PIPS). Foron avaliados de novo ao final dese primeiro curso e outras tres veces, aos 7, 11 e 16 anos.

Ao valorar aos pequenos ao comezo e ao final de primeiro, o equipo de Durham puido identificar as clases nas que os pequenos lograron un progreso significativamente maior que a media. Logo seguiu controlando aos menores a través dos cursos para analizar o impacto a longo prazo.

Os investigadores tiveron en conta unha serie de factores sociais e económicos que poderían sesgar os resultados, incluída a idade dos nenos, o comezo da escola, o sexo, a etnia, as necesidades especiais, o inglés como idioma adicional, a privación e o nivel da escola/clase.

O traballo conclúe que o primeiro ano de escola presenta unha oportunidade de impactar positivamente nos resultados académicos a longo prazo dos nenos. “O ensino de boa calidade nesta fase da carreira escolar dun neno parece ter beneficios duradeiros”, asegura o profesor Peter Tymms, director do estudo.

”As melloras conseguidos en niveis máis avanzados tamén tiveron beneficios a longo prazo, pero non tan grandes como os vistos no primeiro ano de escola”, engade. Por iso cre básico que a administración se expoña un novo “enfoque” para recolocar “aos mestres de alta calidade para garantir que todos os nenos experimenten un primeiro curso efectivo”.

O ensino de boa calidade nesta fase da carreira escolar dun neno parece ter beneficios duradeiros.

O equipo da Universidade de Durham tamén abordou si as escolas máis eficaces podían reducir a fenda nos logros observada entre os nenos de familias acomodadas e pobres. Ao analizar os datos sobre a orixe de cada neno e comparalos cos logros na escola, os investigadores concluíron que non había evidencia significativa“ de que os centros educativos en Inglaterra conseguisen estrechar o baleiro entre os pequenos.

Esta diferenza de clase segue sendo, din os expertos, un problema persistente non só en Inglaterra, senón tamén en moitos outros países. “As interaccións dos factores relacionados coa contorna e o fogar do neno están, en gran medida, máis aló da influencia directa das escolas. Este é un problema difícil de superar”, apunta Tymms.

Nin as escolas máis eficaces puideron reducir a fenda entre os nenos de familias acomodadas e pobres.

Seguinte
« Prev Post
Anterior
Next Post »