Estruturando co método TEACCH e comunicándome co PECS







PECS



QUE É PECS®?
Desenvolto por Andy Bondy, PhD e Lori Frost, MS, CCC-SLP
PECS é un sistema alternativo/aumentativo da comunición único, desenvolto en USA no ano 1985 por Andy Bondy, PhD e Lori Frost, MS, CCC-SLP. PECS puxo en práctica inicialmente con alumnos de preescolar diagnosticados con Autismo no Delaware Autism Program. Desde entón, PECS levouse ao redor do mundo, obtendo resultados positivos con milleiros de alumnos, de tódalas idades con dificultades cognitivas, físicas e da comunicación. O protocolo de ensino de PECS está baseado no libro de B.F. Skinner, Conduta Verbal, e un amplo espectro da Análise Aplicada da Conduta. Ao longo do protocolo utilízanse estratexias específicas de axuda e de reforzamento que promoven comunicación independente. O protocolo tamén inclúe procedementos de corrección para ofrecer oportunidades de aprendizaxe cando un erro ocorre. Non se utilizan axudas verbais para, xustamente, evitar a dependencia das axudas e en cambio promóvese a iniciación e espontaneidade desde o inicio.
PECS consta de seis fases e empeza ensinando ao individuo a entregar unha simple imaxe dun obxecto ou actividade desexado a un “receptor comunicativo” quen inmediatamente honrará o intercambio como petición. O sistema prosegue co ensino de discriminación de imaxes e como polas ordenadamente nunha frase. Nas fases máis avanzadas ensínase aos usuarios a utilizar  modificadores, a responder preguntas e a comentar.
O obxectivo principal de PECS é ensinar comunicación funcional.
A investigación demostrou que algúns estudantes que usan PECS tamén desenvolven a fala. Outros poden facer a transición a un dispositivo xerador de voz (SGD). O corpo de investigación que apoia a eficacia de PECS como unha práctica baseada na evidencia, é substancial e continúa ampliándose, con máis de 150 artigos de investigación de todo o mundo.

AS SEIS FASES DE PECS®
FASE I
Como comunicarse
Os individuos aprenden a intercambiar imaxes individuais por artigos ou actividades que lles gustan realmente.
FASE II
Distancia e persistencia
Aínda utilizando imaxes individuais, as persoas aprenden a xeneralizar esta nova habilidade ao usala en diferentes lugares, con diferentes persoas e a través de distancias. Tamén se lles ensina a ser comunicadores máis persistentes.
FASE III
Discriminación de Imaxes
As persoas aprenden a elixir entre dúas ou máis imaxes para pedir as súas cousas favoritas. Estas colócanse nun Libro de Comunicación – un cartafol anillada con tiras autoadhesivas de bucle e de gancho, onde as imaxes almacénanse e tómanse facilmente para a comunicación.
FASE IV
Estrutura da Oración
Os individuos aprenden a construír oracións simples nunha Tira-frase desmontable usando unha imaxe de «Quero» seguida dunha imaxe do elemento que se solicita.
ATRIBUTOS E VOCABULARIO ADICIONAL
Os individuos aprenden a expandir as súas oracións engadindo adxectivos, verbos e preposicións.
FASE V
Peticións en resposta
Os usuarios aprenden a usar PECS para responder preguntas como «Que queres?»
FASE VI
Comentario
Aos individuos ensínaselles a comentar en resposta a preguntas como «Que ves?», «Que ouves?» E «Que é?» Aprenden a compor oracións comezando con «Vexo», «Escoito «,» Sinto «,» É un «, etc.

Desde o desenvolvemento de PECS, hase implementado con individuos cos seguintes diagnósticos:
Síndrome de Deleción 15q
Síndrome de Deleción 18q
Agenesia do Corpus Colloso
Síndrome de Aicardi
Síndrome de Angelman
Afasia
Síndrome de Apert
Apraxia / Dispraxia
Enfermidade de Alzheimer
Síndrome de Asperger
Autismo
Anomalía cerebral
Tumor cerebral
Parálise cerebral (CP)
Síndrome de CHARGE
Beizo leporino e / ou padal hendido
Implante coclear
Citomegalovirus (CMV)
Deterioración cognitiva
Síndrome de Cornelia de Lange (CdLS)
Síndrome de Cri du Chat
Síndrome de Dandy-Walker
Síndrome de Deleción 22q11.2/Veo-cardio facial
Síndrome de Dubowitz
Déficit auditivo
Atraso no desenvolvemento
Síndrome de Down
inglés como segundo idioma
Síndrome de alcoholismo fetal
Síndrome X fráxil
Isodicentric 15 / idic 15
Síndrome de Kabuki
Microcefalia
Neurofibromatosis
Síndrome de Noonan
Síndrome de Opitz
Trisomía parcial, 4P
 Síndrome de Phelan-McDermid (deleción 22q13)
Trastorno convulsivo / epilepsia
Mutismo selectivo
Displasia septo-óptica
Atraso do fala / linguaxe
Síndrome de Rett
Síndrome de Gilles da Tourette
Lesión cerebral traumática / adquirida
Síndrome de Treacher-Collins
Complexo de Esclerose Tuberosa (TSC)
Síndrome de Turner
Polimicrogiria unilateral
Síndrome de Van Lohuizen
Síndrome de Williams
Síndrome de Wolf Hirschorn
Seguinte
« Prev Post
Anterior
Next Post »